Kort verslag OR van 05/03/2020

Organisatie TC
De werkgever volgt het advies van Berenschot om de functies van TC apart te beschrijven. Zowel de functies als het aantal personen moeten nog gedefinieerd worden. Op de OR van april zal er teruggekoppeld worden.

Werkgelegenheidsplan oudere werknemers
In dit kader hebben wij als werknemersvertegenwoordiging onze voorstellen geformuleerd. De belangrijkste punten zijn een doorgedreven medische screening voor alle medewerkers, structureel telewerk en een betere balans tussen werk en gezin. We verwachten dat deze voorstellen ernstig worden genomen en de verdere gesprekken tot resultaten leiden.

Organisatie post- en plankamer
Er is geen uitdoofscenario voor deze dienst. Daarom dient de werkgever de personeelsleden te vervangen als deze het bedrijf verlaten.

Mobiliteit
Aangezien het collectief vervoer in onze loon- en arbeidsvoorwaarden zit, dient de directie eerst overleg te plegen met de sociale partners. Pas daarna kan de directie het standpunt gaan voorleggen in de werkgroep van het havenbedrijf.

Klantenbevraging PCT
Er zijn weer zogenaamde “anonieme” enquêtes doorgestuurd naar bepaalde medewerkers. De collega’s van PCTW/PAT/PCT-shift worden beoordeeld in deze bevraging. Het is dringend nodig om duidelijke afspraken over mogelijk zinvolle enquêtes te maken.

Volgende ondernemingsraad: 05/03/2020.
Meer informatie bij uw vertegenwoordigers op 3268 of 3919.