Kort verslag CPBW van 28/11/2019

Fractie van een seconde
De werknemersvertegenwoordiging informeert of er ook gelegenheid wordt gecreëerd voor shiftpersoneel om naar de voorstelling “Fractie van een seconde” te kunnen komen. De directie laat weten dat de planning van de werklast zal worden aangepast tijdens de voorstellingen. Shiftpersoneel dat op die momenten thuis zit, kan betaald opkomen om de voorstelling mee te maken. Tevens wordt er nagedacht over een extra voorstelling in januari, wegens grote interesse van de werknemers.

Metingen kopiëerapparaten
Na vragen van de werknemersvertegenwoordiging, zullen metingen worden uitgevoerd in de lokalen waar kopieerapparaten staan opgesteld. Dit om te speuren naar ozon- en fijn stofwaardes.

Ikea Audit
Het Zweedse concern IKEA neemt haar supply chains onder de loupe. In dit kader zal IKEA Covestro Antwerpen bezoeken voor een audit.

Tarex uit dienst – koelen styreentanks en propoxtanks
Zowel de styreen- als de propoxtanks werden vorige maand gekoeld door onze interventiediensten. Het betrof een preventieve maatregel. Wegens het uit dienst zijn van de TAREX werd op deze manier de uitstoot via protego’s aanzienlijk verminderd.

Ongevallen ACN koppeling
Naar aanleiding van 2 opeenvolgende incidenten aan de ACN-verlading, vraagt de werknemersvertegenwoordiging om dringend werk te maken van een structurele aanpassing van het ACN-verladingssysteem / ACN-koppelingen. De directie bevestigt hier werk van te maken.

Meer info bij uw vertegenwoordigers op het CPBW op 3268 of 3919.

Volgend CPBW op 19 december 2019.